Zoeken
04 dec

Iedereen eigenaar en ambassadeur bij bouAd

kwartaalmeeting kleinWaardevolle informatie voor een nieuw project. Een zonnige en ambitieuze toekomstvisie voor het bedrijf. Eindelijk weten dat die ene nieuwe knakker nou allemaal kan. En natuurlijk veel hilariteit en gezelligheid. De kwartaalmeeting van bouAd is voor herhaling vatbaar.

De ambitie spatte van het scherm bij de inleidende presentatie van de directie. Met heel concrete doelen werden de toekomstplannen nader toegelicht. “We willen een steeds betere positie veroveren in onze branche”, licht directeur Jacob Klok toe. “Dat gaan we doen door mooie nieuwe producten te ontwikkelen, maar bijvoorbeeld ook door in te zetten op de persoonlijke groei van iedereen binnen bouAd.”

De drijfveer daarbij is om een positieve invloed uit te kunnen oefenen op de maatschappij. “We willen de wereld een stukje beter maken in ons vakgebied. Dat betekent dat we, bij alles wat we doen, ook altijd zoeken naar de meest duurzame oplossing.”

Eigenaarschap

Wanneer ga je 100 procent voor je werk, en het liefst nog een stapje extra? Precies: als je wordt gestimuleerd waar je goed in bent, de ruimte krijgt om te groeien op persoonlijk en professioneel vlak, als jouw inbreng serieus wordt genomen. Dat creëert eigenaarschap bij mensen. Ze voelen zich verantwoordelijk voor hun werk en nemen die verantwoordelijkheid ook. “Dat is precies wat we bij bouAd in beweging willen gaan zetten. Dat iedereen zich eigenaar voelt in zijn of haar vakgebied.”

poseren kleinAmbassadeurschap

Positief gevolg is dat iedereen binnen het bedrijf een echte ambassadeur wordt. Je weet precies wat er mogelijk is en wie waar goed in is. Met die kennis kun je het bedrijf ‘verkopen’ bij zowel bestaande als potentiële opdrachtgevers. “We roepen iedereen ook op om een ambassadeur te zijn van het bedrijf. Online en offline. Zo creëer je saamhorigheid binnen het bedrijf en een goede naam naar de buitenwereld. Dat mensen zeggen: ‘Bij bouAd weten ze precies wat ze zelf kunnen en ook wat niet’.”

Aansluitend volgde een case study over een groot project waar bouAd ook daadwerkelijk een belangrijke kandidaat is om aan het werk mee te kunnen. In vier groepen werd bekeken hoe bouAd zich zou moeten presenteren en waarom de opdrachtgevers voor bouAd zou moeten kiezen. Dat leverde bijzonder veel bruikbare input op.

Tussendoor zorgde de fotoshoot met fotograaf Eef voor veel hilariteit. Als echte acteurs hielden sommigen hun gezicht keurig in de plooi. Anderen hadden daar wat meer moeite mee. We zullen geen namen noemen.

op 04 december 2018